Silniki stacjonarne

 

Silniki stacjonarne- jedne z najczęściej spotykanych jednostek napędowych. Znajdują one zastosowanie zarówno do użutku komercyjnego jak i rekreayjnego. Sosowane sę w łodziach motorowych, łodziach żaglowych jak i łodziach rekreacyjnych typu houseboats. Zakres mocy zaczyna sie od kilku HP i kończy na tysiącach HP. Na łodziach motorowych najczęściej spotykamy silniki o mocy do kilkuset HP. Patrząc na eknonomię w chwili zakupu silnika najtańszym rozwiązaniem jest zaburtowy lub stacjonarny silnik benzynowy, niestety po krótkim okresie użytkowania, bardzo częstym wnioskiem do jakiego dochodzi właściciel jest chęć wymiany na bardziej ekonomiczny oraz bardziej przyjazny środowsku stacjonarny silnik diesla. Silnik diesla daje możliwość zastosowania do wielu istniejących na rynku systemów napędowych. Najczęściej spotykanym układem, w którym możemy znaleźć stacjonarny silnik diesla to klasyczny układ śruby na sztywnym wale napędowym. Układ ten jest spotykany w małych łodziach spacerowych, łodziach żaglowych, łodziach wypornościowych, szalupach ratunkowych, łodziach rybackich, itp. Kolejnym dosyć często spotykanym układem napędowym, w którym występuje stacjonarny silnik diesla są różne odmiany układu typu ,,Z". Ten typ napędu wystepuje w łodziach roboczych, łodziach różnych służb branżowych, łodziach patrolowych oraz łodziach służb ratunkowych. Innym rozwiązaniem gdzie stosuje się stacjonarne silniki diesla jest układ JET. Układ ten powszechnie stosowany w służbach ratunkowych, służbach branżowych oraz wszędzie tam, gdzie bardzo ważne jest małe zanużenie całkowite łodzi. Łodzie z takimi napędami mogą wpływać na płycizny, dobijać do brzegów akwenów wodnych bez obawy uszkodzenia systemu napędowego. Do nowości należy również system SURFACE DRIVE (napęd powierzchniowy) gdzie stacjonarne silniki diesla znalazły zastosowanie z powodu dużego i w miarę stałego momentu napedowego. Jak widzimy stacjonarne silniki diesla są najbardziej popularną jednostką napędową spotykaną na rynku motorowodnym. Ich sprawność zdecydowanie przewyższa siniki benzynowe, a ekonomia zużycia paliwa stawia je na pierwszym miejscu wśród silników spalinowych. W naszej ofercie znajdą Państwo nowoczesne silniki firmy FNM zbudowane na bloku FIATA, znane od ponad 100 lat silniki firmy BUKH, silniki JCB, SISU KOHLER, oraz małe, przeznaczone do łodzi rybackich i jachtów silniki JLM Perković. Dodatkowo naszą ofertę wzbogaciliśmy w zane na całym świecie silniki YANMAR. Wszystko po to, by mogli Państwo znaleźć silniki znane z niezawodności, która wielokrotnie niezbędna jest w bardzo trudnych warunkach jakie stwarza nieobliczalne morze. Nasze silniki posiadają certyfikat SOLAS, wykonane są zgodnie z europejską normą spalania TEIR III.